Monday, May 16, 2011

Monday

Salam, hampir beberapa minggu saya xupdate blog ni. Sebenarnya rasa hati mahu stori macam-macam. Tapi saya xmempunyai kesempatan + mood yang tiada untuk mengarang entry baru. Demam yang sudah masuk hari kelima ini masih belum sembuh. Sejak dari luar negara lagi saya rasa badan dah xsihat dan mood juga sudah pasti tidak memberangsangkan. Jumpa doc dapat mc, tapi hari nie saya xmc pun, masuk juga opis sebab byk kerja2 nak kena settle ditambah dengan macam2 isu hot cili semua.Lagipun my boss pun xcuti, xkan saya nak berbaring di rumah. Xpelah, lain kali je cuti. Nak citer, saya demam mungkin sebab melalui perubahan iklim, sejuk pastu panas pastu sejuk, haisshhh macam2 lah. Tiap kali pegi or balik dari ovc mesti xbrapa sihat. Saya nie mungkin tergolong dalam kalangan orang yang sesuai menetap di Malaysia ja. Teringat tiap kali pegi ovc dengan keluarga dulu2, pon sama ja...beloved mom akan spare ubat siap2 untuk saya sbb dah tahu mesti demam. Parents jugak selalu bising kalau bawak je saya g ovc mesti memilih betol makan. Ye saya tekak org Melayu, yang lalu sambal belacan ngan nasik ja, roti or bun or others western food mmg xbrapa layan.Sekali dua boleh la, byk2 kali  nak muntah je rasa.Kesian kan, bukan nya saya yang perlu dikesiankan, tapi kesian pada org yang bawak saya, nak kena sediakankan makanan lain. Sebab xnak menyusahkan org, saya xkomplen pn, dok diam2 n makan je apa yang boleh dimakan kat ctu, kalau ada buah, makan setiap hari la begitu. Sebab tu g ovc leh diet. hahahaha. Best gak, bila lagi nak diet kan? uishh, tgk dah melalut dah entry nie.Stop.

Sambung buat kerja, makan semua ubat yg doc ensem bagi kecuali ubat yang merbahaya iaitu mengantuk. Lagi satu, org kata i berdedikasi sebab trun flight n sampai umah lewat malam pun sanggup dtg kerja keesokkan paginya.  huhuhuhu, baik ko dtg opis walaupun xlarat sebelum ko kena penyapu lidi. ^_^

To my boss tq sbb kespotingan kamu ya.

Nasib esok cuti, so akan ku berehat dirumah. Harap tiada yang menggangu saya ya. Ya, ini amaran, jgn ganggu saya. Saya sudah cukup penat sehari di atas flight untuk pergi dan sehari lagi diatas flight untuk balik je.

Nanti sambung lagi cerita lain plak lepas dah bersedia bersama mood kegirangan untuk menulis entry.

DAA        ^_^.

1 comment:

  1. As-salam.

    Hahahahahahahahahaha..........
    Its truly yours. Unambiguously right, you're Malay, Malay in everythings!
    Just like others say, a fresh cake resulted from its mold. If good the mold is, so good the cake will become. If the cake has a bad look, i'll pray that the inner side will have a good taste too albeit just little part. Thanks to HIM who bestowed us with excellent mold! Amin....

    P/s: walaupun bawa maggie, mesti kena bawa maggie cita rasa Malaysia kan kan kan... Haha.. X main la maggie rasa ayam je kan. X de kick la tu kalo x pedas. ;p
    p/ss: do check ur email and read my "Surat Buat Kekandaku"

    xoxo,
    Dooney & Bourke collector
    a.k.a your H.

    ReplyDelete




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails