Friday, February 11, 2011

Saya suka motivasi dan kisah tauladan dari mereka yang berjaya dalam hidup terutamanya.

Semalam, round table meeting eceh konon. Beliau cakap xlama, maklum la orang yg very important mesti tersangat busy. kalau takat oficer kecik ala cabuk  macam  nie pun kadang sehari rasa sibuk nak ja ada 30 jam, berlari dalam ofis sebab nak kejar itu ini, stress dengan macam-macam perkara eceh, tak-tak, sekali je aku berlari pecut dalam opis ala 100 meter dari tingkat ni terus ke tingkat tertinggi, macam nak runtuh bangunan je dulu.hahaha. xingat malu dah waktu tu n semua org disini paham. kehkehkeh. So, kena ingatkan diri sebab ada org lain lagi yg lebih terbeban dengan tanggujawab dan tekanan, kalau org lain boleh kenapa tidak kita. Dalam sibuk-sibuk org penting itu, masih sempat membaca dan beramal, kenapa tidak kita. Yesterday he told us a story n added some advise and motivasition. Merenung sejenak aku, buat keja atau apa-apa pun kena iklas, tidak kisah orang tahu atau tidak, yang penting iklas, sebesar zarah pun, Tuhan akan tetap menilai.Kalau manusia tidak berterima kasih atau menghargai, tapi Tuhan Sayang, kalau dia tak bagi kat dunia, dia bagi kat sana nanti. Yang Maha Adil. jgn lupa dulu kecik-kecik kan kita hafal sifat-sifat Dia Yang Maha Berkuasa. Ada brapa ya kawan-kawan? so Yakin lah dengan apa yang telah kita ketahui, InsyaAllah jiwa dan hati akan tenang. Bila beliau memberikan nasihat dan kisah ringkas semalam, tak terasa bagai seorang pak menteri dengan orang bawah, tapi macam seorang guru sedang memberi nasihat pada anak murid. Tiba-tiba aku rindu zaman belajar kat universiti dulu, aku sangat suka kalau belajar dengan lecturer yang sambil mengajar suka bagi kami ceramah nasihat dan motivasi. waa, dah tiga tahun meninggalkan zaman gumbira bersama teman-teman. weh rindunya kat kawan-kawan aku dulu. ~

No comments:

Post a Comment




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails