Monday, October 7, 2013

Alkisah Biasa


Semalam pergi checkup baby kat KMC
Alhamdulillah ibu & baby sihat semua 
(darah, urine semua memuaskan)
Berat dah bertambah dengan mendadak
 Dalam 2 bulan ni almost 10 kg in 2 months?
Total naik dah 20kg+++ Tatutnya!!
Buat CTG (betol tah sebutan ni) yang tgk rentak jantung baby
Aku berbaring sorang2 dalam delivery suite tu
 Setengah jam siap pasang alat semua
Nurse baik2 belaka siap pasang tv tny aku nak tgk citer apa 
Lepas siap g kaunter bayar n ambik ubat/vitamin.
Doc dah suruh aku datang tetiap minggu sampai bersalin

Picture: google

Hari ni bangun macam biasa
Dari pukul 4 pagi lagi xbrapa nak boleh tido 
Tak selesa dah mengiring macamana pun
Tdo pun lambat walaupun masuk bilik awal
Tunggu husband habis tgk Arsenal lawan semalam. Seri 1-1
Aku plak asyik dok terbangun  takut husband lambat
Setiap hari lepas subuh dia terus gerak g kerja 
2 hari lagi dia dah nak outstation...xbestnya...
Moga cepat hari berlalu sampai dia balik dengan selamat

Pagi tadi aku sampai agak lambat dari biasa
Parking dah penuh
Aku pun parking kat tempat yang xdibenarkan parking kot
Yang ada kon2 tu
Pak guard datang nak mintak aku alihkan kereta
Bila dia tengok aku preggy dengan perut memboyot ni 
Dia xjadi suruh, dia plak yang tolong alihkan kon tu
Siap nasihatkan aku suruh ambik ja cuti awal
Siap pesan jalan elok2, haha
Terima Kasih pakcik
Semoga Allah permudahkan urusan pakcik jugak

Kerja kat tempat baru ni ok,
 Cuma lepas bersalin nanti lagi byk kna outstation
Harap husband faham dan redhakan, huhu (demi sesuap nasi)
Sekarang bosess bagi peluang aku buat kerja dalam ofis 
Sebab takut tgk perut aku yang besar ni
Last 2 weeks sabtu aku turun padang ngan team ofis 
Sampai kaki teramat bengkak dan sakit satu badan
hehe

Ok, nanti aku updated lagi
tengah ada mood n masa nak tulis blog. hehe
Malam ni ka??





1 comment:




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails