Thursday, December 22, 2011

Sukan+Ria Explorace With Friends At Taman Botani Putrajaya


Salam, tajuk diatas saja ditulis untuk menggambarkan perasaan TT (read:tuan tanah) ketika bersuka ria bersama teman-teman dalam game 2 minggu lepas. Amboih lambatnya entry diupdatekan, xpa asal jadi kenangan.

Pada mulanya hasrat nak join explorace nie terencat lepas aku tgk antara game yang tersenarai di satu checkpoint adalah 'makanan pelik'. Damm, aku nie fobia sikit ngan makanan-makanan pelik nie. Pecal Lele kesukaan seseorang (MR.A) pun aku dah kategorikan sebagai makanan eksotik, nie pulak kalau nak makan mata itek half raw! itu baru mata itek , kalau dia suruh makan macam dalam rancangan 'Fear Factor' kang! Haha, memang tak la kan. Jangan Harap aku akan sentuh. Kadang-kadang feling-feling diva anak mak Datin ada gak.

Selepas dipujuk oleh Sha, barulah aku n KB berubah fikiran. Sha janji dia yg akan menjamah dan menjamu selera segala makanan pelik-pelik tu, xpun kita tak payah makan. Masuk nie kan just for fun. Ok, persetujuan dicapai dan yuran penyertaan RM50 dibayar. Bangun pagi seawal jam 5.30 untuk bersiap, kononnya game nak start awal. Ok fine. Tapi xdenyer nak start awal kan. Cam biasala. Sha and KB nie mmg dua orang sahabat yang sungguh berdisiplin. Kalau aku sorang, jawabnya lagi 15 min kul 7 pagi je la aku bangun.Sha mmg pekerja contoh, kalau tak takkan dia dapat APC . Hehe. FYI, group kamilah yang bertama sekali sampai dan tercegat kat taman tu. Lenkali biar aku lak yg jadi urussetia, siapa lambat denda, STS ok.Hahaha

Dari mula lagi aku tak menaruh harapan untuk menang pun, masuk just nak enjoy. Tapi dari satu checkpoint ke checkpoint seterusnya semangat semakin membara. Aisehh. Ditambah ketua kumpulan adalah bekas komander. hahah. Laluan senang tapi jauh ada  xmau guna, bukit bukau juga aku panjang bersama Sha n KB. Lawak la ingat balik. Aku yang bagi idea tu plak. haha. Habis bertanah pakaian. Fun, fun, fun .Fair.

Ada beberapa perkara yang boleh ambil iktibar and learn new things. That's good enough for me. So target tercapai untuk aktiviti kali nie. Fun, burn some calories, enjoy with my friends, meets some of them that u rarely see n i menang cabutan BERTUAH! hahah.

Pemenang utama adalah group dianggotai kaum Adam, semua pemenang  kot lelaki kalau xsalah aku. Mana terlawan dengan kudrat kami kaum Hawa. Alasan je tu, hehe, padahal penat xmau lari2 dah diasaat akhir. Game kali nie habis dalam tengahari. Ok la, separuh hari lagi boleh berehat. Sebelum tahu siapa yg menang beskal tu, ada gak sembang-sembang camana nak bawak balik kalau dapat. haha. Last-last xdapat. Kui..kui..

Thanks so much to Sha n KB diatas kerjasama dalam kumpulan.Maaf juga atas segala kelemahan dan kekurangan I. ^_^  Love u guys!


hadiah idaman kalbu ada 3, beskal, oven dan buku 'A Doctor In House'

Tuan Tanah tiada dalam gambar. Sahabat2 yg fokus.

Bertuah badan dapat 'tupperware' free. Alhamdulillah



.

2 comments:

  1. lucukan masa explorace..tapi biasalah namanya pun manusia mesti ada salah silap..overall fun dan mengajar tentang survival..tahniah menang, sian kami tak memang aper...

    ReplyDelete
  2. ala, akak pun menanag kan, menang senyuman. eceh. hehe

    ReplyDelete




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails