Tuesday, June 7, 2011

Perasaan ini.

Salam, hari yang manis berada di tempat yang paling ingin ditujui berlalu bagaikan angin. Kepulangan ku ke kampung halaman tercinta bersama mereka yang tersayang bagaikan mimpi sekelip mata. Sungguh bak kata orang, kemanisan dan kebahagian yang dirasai dihati terasa sangat sekejap, walhal kepahitan walaupun berlaku sekelip mata dirasakan merantai diri bagai beribu tahun. Apapun aku sungguh gembira bila berada disamping mereka yang sangat bererti dalam hidupku. Daku begitu merindui mereka, malah berat hati untuk kembali meneruskan rutin kehidupan seperti selalu. Melangkah meninggalkan mereka bagaikan satu kepiluan yang terpaksa ku tanggung berhari-hari sebelum perasaan ini kembali seperti sediakala.

Humm, itulah perasaan yang masih dirasai setelah beberapa jam tiba kembali di tempat ku mencari rezeki ini. Entah bila pula akan ku berpeluang untuk pulang berjumpa ibuayah tersayang, keluarga tentunya, dan yang pasti Mr.A.

Berada jauh ditempat ini, bumi bertuah tempat ku mencari rezeki, jauh dari kampung halaman. Untuk pulang sekali sekala ke kg selain faktor kos,jarak dan masa yang harus difikirkan,kelulusan untuk bercuti dan jadual kerja juga haruslah dititik beratkan. Kesimpulannya, untuk pulang ke kg bukanlah seperti pergi ke pasar hari saja  , nak pegi pasar hari depan opis pun xsempat kdg2,cam hari belia hari tu, depan opis. ja pun, tp tiada kesempatan...sedihkan.. Jadi, pada mereka yang berkesempatan untk pulang ke kg menemui keluarga, ambillah peluang yang ada sebelum komitmen kamu bertambah dan sebelum banyak lagi perkara yang menjadi faktor atau halangan untuk mememui ibubapa dan keluarga kamu. Kasihnya ibu menbawa ke syurga, kasihnya ayah hingga ke mati. Jangan lupa berdoa untuk kedua ibubapa kita ok. To my beloved mom and daddy, i love both of you so much. TQ for everythings. ^_^

Perenggan ini, ditujukan khas buat seseorang yang mengakui menyintai dan menyayangi saya. Tak perlu dinyatakan, tulisan ini bukannya buat org lain tahu atau fahami. Cukuplah buat kamu yang yang kasihnya ku sambut dan ku balas. Hanya ucapan terima kasih yang mampu ku berikankan diatas kasih ini. Selebihnya kita berdoa dan bertawakal kepada yang Maha Esa, semoga dipermudahkan dan diberkati apa yang kita tujui. Semoga perjalanan yang masih panjang ini di restui, semoga segalanya dapat kita hadapi. Bukan mudah apa yang telah kita tempuhi, ku doakan semoga segalanya berjalan lancar. Setiap yang datang, manis maupun pahit, anggaplah sebagai asam garam kehidupan, Tuhan tidak akan menduga melainkan atas kemampuan insan itu. Moga kita sentiasa diatas landasan yang lurus, yang buruk itu datangnya dari syaitan yang xpernah akan berhenti menarik anak cucu Adam untuk menjadi temannya di satu tempat yang sudah pasti buat si jahanam itu. Ku doakan yang terbaik buat kita semua. Aminn.


2 comments:




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails