Monday, June 28, 2010

Sehari cuti

pic from gogle


Pagi tadi aku ke Jab.Imigration untuk renew passport aku.naseb baek la aku tersedar dimana passport dah tamat tempoh....yelah, last time g ovc pun last year...lama dah....seb bek buat cepat2 hari ni dan terpaksa la aku mengorbankan cuti aku yang aku sayang sangat tu...so dah tercuti la satu hari nie. mula2 ingt xmau ambik cuti, sebab aku cdg nak g renew hari sabtu ja..tapi jumaat minggu lepas aku kol Jabatan Imigresen, dan diberitahu hanya cawanagn untuk Shah Alam dan Damansara ja yang bukak...kat Putrajaya nie x bukak..oh ye, untuk makluman anda...untuk renew passport pada hari sabtu boleh dilakukan di Jabatan Imigresen Cawangan Shah Alam dan Damansara dari pukul 8 pagi hingga 1 tengahari.


Untuk makluman lagi, nak renew passport bukan kat Persint 2 ye, tapi dekat Persint 15 Putrajaya...untuk maklumat yang lebih tepat dan lengkap boleh call dan tanya dulu kat direct line Jabatan Imigresen dengan melayari laman web yang disediakan sebelum pergi bagi mengelakkan sebarang kesulitan . Bagi yang nak renew passport bawak la


1) passport lama,

2) gambar ukuran passport 2 keping

3) IC @ Kad Pengenalan (original dan salinan/photocopy)

4) Duit RM yang secukupnya (RM100 untuk tempoh 2 tahun)

5) mmm...bawak la apa2 yang dirasakan patut...pen ke...mmg disediakan..tapi nak mudah guna sendiri lagi senang, cepat sikit nak isi borang kan...


Aku keluar awal gak pagi tadi bagi nak mengelakkan jem, tapi jadi lambat sbb aku dok pusing2 xnampak2 mana tempat aku nak renew passport nie...last2 baru sedar bangunan yang paling besar tu la kak oiiiii...ish...xdak signboard ka atau aku yang xperasan? ambik no giliran isi borang dan tunggu turn untuk anda dilayan...cepat juga ya services nya...lepas ambik no giliran, aku tunggu x sampai 20 minit ke kaunter buat passport tu, ok pass siap dia kata tunggu turn untuk buat bayaran...dalam 10 minit je aku rasa aku tunggu...pass buat bayaran dia kata passport aku dalam masa 1 jam akan siap...xsampai sejam aku dah dipanggil untuk ambik passport aku...Wah Syabas! nie kira ok sgt la kalau nak compare aku g klinik gigi, aku malas nak ingt balik kenangan itu sbb akan kembali menyakitkan hati ku...huhuhu


Hari pas kemas2 apa yang patut aku buat sikit keja yang aku bawak balik dari opis supaya esok satu paper tu ringan sikit sebab separuh aku dah siapkan...so boleh la proceed ke paper2 yang lain..n yg paling best boleh kol n cakap ngan the beloved mom lama2..hehe...dan mencari info2 yang aku nak cari kat internet nie....oh adakah anda tahu drinking water yang orang dok kata x berkhasiat compare dengan mineral water tu ada kebaikkan nya sendiri? itu sudah pasti sebab org sains sendiri yang memaklumkan pada ku..hehe...so di entry yang lain akan ku ceritakan apa info2 yang aku tahu...ok..tata...nak g jogging nie..bye..bye

2 comments:

  1. K.is, H tngk pic JAL airline ni.. tiba2 je ingat lak wak2 H g japan dulu.. (H terus g tngk passport)Uppss..my passport also already terminated. I need to renew it too... Huhu...
    May Allah bless u always dear!

    ReplyDelete
  2. Mahu ke Jepun ke? Best nye. bile tuh?

    ReplyDelete




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails