Wednesday, March 5, 2014

Show House & Rumah Idaman

Salam,

Bulan lepas aku pergi tengok show house. Tengok-tengok dulu cuci mata. Hihi. Baru ada masa dan kelapangan lepas bersalin. Sebelum ni time balik kesini aku tengah sarat, so tahleh panjat dah tangga tinggi-tinggi. Lepas habis pantang nie pun aku panjat tangga show house ni pelan-pelan ja.


Tepi rumah


Living hall

pandangan dari atas tangga

ruang makan dan ruang tamu

tangga





master bedroom



Show house ni Semi-D 2.5 storey. Bawah satu bilik, tinggat ke dua ada 2 bilik, tingkat ke 3 master bedroom dan ruang keluarga. Sorry lupa nak snap pic dapur dan yang lain2. hehe. Tanya kat pak guard yang jaga, rumah ni reganya  RM600k ++. Ok aku takat tengok jelah. Cuci mata pun best gak. Kalau nak beli pun semua unit dah habis kata pakcik ni. Bukan dalam budget estimation aku sampai harga lebih setengah juta. 2.5 tingkat? Aku kalau boleh taknak rumah banyak tangga, tua esok takut tak larat panjat. Rumah parents aku tu pun tak larat nak mengemas. Aku nak rumah yang lagi kecik dari rumah parents aku. Sumpah aku tak rajin macam diorang. Small n simple is ok for me asalkan bersih, kemas dan teratur. Tapi design rumah macam ni aku suka, aku tak nak perabut or hiasan yang sarat, tambah pulak rumah ala2 baliness, taktau la kot2 esok tua aku jadi berkenan pulak. Aku just nak yang modern n simple ja. Yang penting senang nak mengemas, mop lantai, sapu sampah. Paling penting harganya mestilah dibawah kemampuan, allocation untuk rumah mestilah tak melebihi suku gaji atau 1/4 ja. haha. Susahkan nak jumpa rumah cantik dan murah. Nak cantik tapi kedekut. Bukan kedekut, tapi financial controller. Mr.hubby pening dah ngan aku. haha. Terima kasih sayang sebab layankan je wife you. ^_^ 


No comments:

Post a Comment




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails