Tuesday, November 16, 2010

Camp



Alhamdulillah, akhirnya selesai dan berjaya juga aku harungi dan tempuhi kursus yg mendebarkan itu... minggu lepas dah settle. Sebelum pegi mcm2 perkara yg bermain di fikiran, ambush la, M16 la, serang hendap la.macam2 latihan ala komando yg bermain di pikiran ni. siap dok terpikir lagi adakah umurku panjang > OMG, teroknya...apa la yg aku pikir over sampai camtu.huhu, rupanya xla seterok tu. lagipun aku bukanya askar..hehe, dan pihak yg handle pun mesti ada plan dah beserta kawalan keselamatan yg terancang. Oit, korg jgn pikir bukan2..., everthings is oriat! biasala, bukan aku sorang yg dok nervous.awai2nya.. sembang2 yg org len pun sama gak. tapi aku happy kat sana, wlpun penat, tapi happy. I'm enjoying out there! kwn2 sepasukan yang banyak membantu aku, tq so much guys..., tanpa korang sapalah aku, cewah;p  , benda yg sgt penting i'm learning there. walaupun tenaga dan daya dah xdak, tapi mentally mau positive...semangat yg positif akan boleh buat korg teruskan walaupun dah xterdaya. huhu, yela xkan kalau dah xlarat ko nak dok sorg2 dalam hutan kot? hehe. lawak pun ada, siap pasukan yg berjumpa rusa la, babi hutan la. lpas dah hbs bila bincang balik tersembur air liur gelak2 bersama. Ketua pasukan yg asyik dok wat lawak, menceriakan group aku. kehkehkeh... pacat yg kejar aku...kahkahkah lawak btol. Peng'handle' pun kali nie xdak la mcm kursus2 sebelum nie asyik nak marah n touture mentally je, kali nie we have more fun...yela, awai2 dulu baru masuk keja...tu yg kena macm2, skrg we're tread differently la...pakat2 dah besaq2 semua...gelaran yg bleh tahan...hehehe...xtahan aku..kuikuikui.

Waa ceritaan aku nie maybe ada org yg xsuka kot. tapi ada aku kisah? lain org len la dia punya opinion, xsuka kunci mulut dok diam2, jgn dok suka kondem ja. rugi duit G kalau pi ja sana tapi xdpt apa. ada gak la drama queen n king. but, itu lu punya pasal la. hmmm, apa lagi ye nak citer ye, supaya aku bleh tulis siap2 n xpayah ulang2 citer yg sama bila balik kg nanti. H, baca siap2 sebelum i balik k, nti i jwp sikit2 ja bila u tnya. hehe.... haa, kami kena wat exercise yg X-xbrptreme...hehe, cthnya Malay army rest la, sakit satu badan kot. tapi awat aku x tension tah? maybe sebb dlm serious dia, dia selit lawak yg serious. maka otot-otot aku pun xla stress sama. hati gumbira kot. aku berjaya mengekalkan belon yg digantung wlpun kena trun tebing lurah 90% sampai kejang2 kaki semua...ditambah musim2 hujan mcm nie. Redah sungai pun sgt best...aku yg xbrapa nak tinggi sgt nie mmg hapus la kepala semua. yg besh sbb sungai dia air jernih sgt dan cantik, bleh minum kot air tu, lpas kena lumpur2 n kotor2 bleh basuh badan sambil mandi xformal..tapi belon aku tetap xpecay. tu yg penghendle geram tu.hehe. nak tau petua x? haa...tiub belon tu sambil baca Bismillah, biar angin yg masuk tu angin yg baik...hehehe

Mungkin aku nya camp kali nie xseterok batch sebelum aku...sbb kami ada sekali lagi assessment. huhu..hmm nak kena harungi assessment la pulak lagi...xpela asalkan dalam kelas berbaju formal sudah. xlarat dah aku nak g camp2 nie...naseb xkawen lagi...kalau x mau laki aku jeling...seperti ayat biasa ku dengar "bekerja dalam opis ngan paper2...len la jadi askar, xdak kaitan langsung" xpala by...i redah je la benda2 nie semua. ...lagipun i bleh slim pe...itu yg i suka tu...ckp bab slim n tegap nie. aku perlukan lebih byk lagi latihan untuk fitkan stamina aku bagi nak hadapi DPA aku. maybe lebih  kurang lagi setahun, but really need to prepare mental n fizikal. fizikal la yg penting tu. aku yg dah terlebih berat dah skrg nie, kena wat sesuatu. reduce weight n up akunya stamina, xkurus xpa, asal berstamina tinggi. yup..itu semua boleh dpt sekiranya dilakukan amalan exercise yg consistent. Aku dah plan, pindah umah baru nie mcm2 aku nak buat. n of course p swimming la. naseb la swimming pool dkt ngan umah aku...ok bab nie aku wat entry lain.

Conclusion nya, wat sendiri...hanya luahan apa yg aku rasa disini... to my friends, rakan2 sepasukan, especially ct,zti,pth,azh,sue,adan,nrl,kml n semua. tq vr much. n kpd pihak penghandle juga..baru la best korg wat kursus camnie, x marah2 kitorg cam budak kecik...tgk kalau xmarah2 pun lagi kit org baguih kan? hehe. semoga jumpa lagi. n tq oso wit the good news for us.


p/s; my mom,dad,siblings tq for ur prayer support...miss u ouls. By, tq for ur understanding n support ok

No comments:

Post a Comment




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails