Friday, September 3, 2010

Potong Kuku Ikut Sunah Nabi

Sekarang waktu rehat ataupun org selalu sebut lunch hour. So masa inilah sepanjang Ramadhan yang mulia saya rehatkan diri untuk berkongsi beberapa lagi info yang saya ada. Berkenaan cara potong kuku mengikut sunah Rasullullah s.a.w. Sebenarnya cara potong kuku ni dah lama saya amalkan dalam hidup, dulu arwah nenak saya akan marah kalau dia nampak kami potong kuku ikut suka hati saja. Lepas saya jumpa article nie siap bersama gambar lagi, so saya ingat saya nak kongsi jela. Sebelum terlupa, hari yang baik dan sunat memotong kuku adalah pada hari Isnin, Khamis dan Jumaat. My mom pun akan tegur kalau anak-anak dia nak potong kuku hari selain dari 3 hari ini. Sebab setiap hari ini ada maksud tertentu. Saya dah xingat maksud untuk setiap hari. Tapi mmg betol, saya pernah baca buku tentang perkara ini.Tungggulah saya balik rumah nanti saya buka balik buku tu. So pic kat bawah nie, cara potong kuku yang dianjurkan dalam Islam.


No comments:

Post a Comment




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails