Monday, April 5, 2010

Futsal bidan terjun

Salam to all, hari cik sufea...(cewah..cewah..malu plak nak sebut second name tu...mcm lemah gemalai je nama tu..kihkih) nak bercerita apa dah jadi pada ku weekend kelmarin dulu..(day before yesterday wokeh) on 3 april 2010 saturday siang dan malam di gelanggan futsal cyberjaya...untuk kesekian kalinya Futsal Piala e-Perolehan Kementerian Kewangan telah berlangsung dan Bahagian ku telah menghantar 3 pasukan terdiri dari 2 team lelaki dan 1 team perempuan. Yg beshnya..aku bukan teror sgt main futsal..main belasah ja, tu pn sbb kena paksa..klu setakat main2 biasa tu aku mmg la sronok nak join, nie wakil bahagian...terkezut gak aku...nama siap mention lagi dalam meeting ...hmm, bukan apa...aku segan nak join untuk pertandingan coz aku xla teror mana pn...tp untuk menunjukkan jugak semangat kesukanan dan juga team work...aku pn akur la...saya yang menurut perintah...Je la, sabtu tu bkn aku wat pe pun...daripada buang masa dan duit dok window shopping n yg last2 akan jadi cash & credit card shopping bek aku pegi je membakar kalori yang semakin bertambah sejak dua tiga bulan nie...ok la game dia, yg best pasukan ku menjadi 4 pasukan terbaik dari berbelas team perempuan.(kami johan kumpulan A dan johan B xingt bhgian mana)..cayah la korang our team mmg best...semua bersungguh2...xmain2...daripada pasukan yg bukan pilihan sampai jadi org takut kalau bertembung ngan kami (betol ke?? ke aku je yg lebih2..hehehe...sy syoik sendiri)...yela 2 team lelaki kitaorg kalah...yang mana dijangka menang sebelum nie..tp tu la org kata rezeki kan...and dalam game nie semua xleh disangkakan...cayalah korg team perempuan...dan bakat seseorg dpt dicungkil pada hari tu (sambil gelak guling2 )...hehe..striker ckp tendangan aku sharp n laju..pas nie kena practice lagi untuk jadi striker (untuk jadi striker tu aku pandai2 tambah sendiri...hehehe)...wah2...macam memuji lebih la plak diri sendiri kan2..hehe...aku ingat kan main defence tu senang..konon2 nya nak main relex2 je n have just for fun...tapi aku rasa satu gelanggan tu pusing...aku pn dah konfius aku main posisi apa actually...kata defence..tp napa coach jerit suruh aku serang n strike n semua tu?? belasah je la... janji bola masuk..hantaran atas line? mana la kau tau semua tu.dgn aku xpakai spek mata ku..actually aku xbrapa nakpak line padang tu..yg penting aku nampak bola ngan jersey kuning pasukan aku...kihkih...eii..malu nya klu ada org record game kitrorg men..(maluuuu nyaaa...tebal brapa inci aku pn xtau)...dgn xmakan dari pagi hari.for the whole day dari pagi tu aku minum milo je sebelum g cyberjaya..(MINUM MILO ANDA JADI SIHAT DAN KUAT!!! kehkehkeh...macam pak lawak lak aku rasa diri aku nie)..xsangka la plak nak menang byk game...sampai malam x habis2 lagi...adoi untuk game yg keberapa tah...aku dah x larat n pening2 keletihan sbb utamanya perut ku berbunyi...aku ingt pesan en.andrei ku "jgn makan lagi 2 jam sebelum pertandingan" ...so aku pn xmakan la...konon2 nya lepas game bleh la pegi lunch sambil ptg tu nak g swimming...huhu....en.andrei...saya lapar....naseb bek game aku habis sebelum aku pengsan...kahkahkah..tu la...my pren ckp..jgn merendah-rendah kan kebolehan sendiri...awat la bakat nie xkeluar zaman aku muda remaja dulu..keluar waktu remaja senja...kihkihkih...remaja lagi ke cik sufea?? wow..i loikeitt..;p... kiranya hanya menjamah lunch aku pada kul 11 malam (kira heavy super gilo nie)...dibawa oleh en.amin iaitu manager team kitaorg.. ke Saba restourant cyberjaya...lepas aktiviti membakar kalori aku tambah balik kalori dgn mengorder Lambkabsha Beryiani..(entah btol ke tidak ejaan nya) yg akhir nya bertukar jadi chikenkabsha bersama carribean lemon kot..entah xigt apa nama menunya....tgh malam buta baru sampai umah...heren housemate kat mana la aku pegi main futsal...sian kat shima housemate ku yang dah aku janji nak keluar shopping petang tu...(aku tunaikan plan shopping kami keesokkan harinya...hmm..nak keluar ngan en.andrei?? huhu..kitorg Pjj...kutub utara kutub Putrajaya...kahkahkah)

p/s: to my en.andrei..pic akan saya upload bila dah dpt dr cameraman ok ..;p

2 comments:




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails